fredag 18 april 2014

Restips för utomjordingar

Detta är en rolig liten bok. Den är utgiven i samarbete med Berättarministeriet som inspirerar barn och unga att skriva. Just denna bok är skriven av barn och unga som varit med på skrivarworkshops i Husby och Södertälje.

Boken är en samling rubriker som sedan barn och unga har svarat på. Restips för de som åker till planeten jorden från andra håll.
Till exempel så kan det vara bra att veta hur man ska bete sig när man träffar en jordbo. Hur ser en jordbo ut? Hur får man vänner på jorden? Och vilka är de bästa platserna eller den godaste maten på jorden?
Helt enkelt en massa tips för utomjordingarna, en reseguide.

Boken är rolig och jag blir alltid lika fascinerade över barns fantasi! Undrar hur denna bok skulle se ut om vuxna skrivit den? Inte alls lika rolig kan jag tänka mig.

En rolig bok att läsa hela familjen. Eller i klassen som högläsning och låt sedan eleverna själv skriva egna tips.

Min favorit i boken...En väldigt fin tanke...

" De snällaste invånarna på jorden
 
Några människor säger att några människor är snälla och några är elaka, men det tycker inte jag. Jag tycker att alla på jorden är snälla, men några vill inte visa det. -Muhammed, 10 år"




Läs även andra bloggares åsikter om
Länkar till adlibris, bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar