måndag 11 april 2011

Vårkärlek och strömavbrott

Helgen som var har jag befunnit mig på min hemort.
Den lilla byn Rentjärn just innanför gränsen Lappland.
En helg som jag trodde skulle innehålla mer bokläsning. Istället blev det mest att umgås med föräldrarna och kärleken. Likväl mysigt.
Men lite läsning blev det trots allt. Inledde "Djurvänner" av Anton Marklund, en ny västerbottensförfattare, med högläsning för kärleken till frukosten. Den verkar lovande.

Vårvädret strålar i all sin glans idag!
Vi är som nykära...kanske är det vårkänslorna som spirar?

Strömavbrott i centrala staden Skellefteå idag. Till och med i Jörn har detta kännts av. Internet försvann på de publika datorerna.
Biblioteket har till följd av detta förlorat sin största kundkrets: asylerna. Det är nästan helt dött här på bibblo idag. Men då har jag istället fått tid att läsa ut en bok som jag hållt på med länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar