fredag 1 april 2011

Hur läser du?

Hur läser du dina böcker?

En åt gången. Varvar mellan flera. Lyssnar. Läser.

Som med mycket annat är jag en sån som varvar och varierar.

1. En bok på gång i väskan som läses på bussen, lunchen, på café osv. Oftast en pocket.
2. En bok på sängbordet som läses innan sömnen faller in. Kan också vara två om en är lite tyngre än den andra så man kan välja efter ork.
3. En fantasybok på gång som står i bokhyllan tills jag känner mig på fantasy humör. Eller känner att jag har flera timmar att försjunka mig i.
4. En bok på gång vid fåtöljen. Oftast en biografiaktig eller intressantare med fakta stil.
5. En bok på gång på jobbet. En ungdomsbok för det mesta.

6. En ljudbok på gång i bilen när jag pendlar till jobbet.
7. En ljudbok på gång hemma medan jag pysslar.

Ja ungefär så ser det ut. Just nu iaf. Kan vara lite mer eller mindre ibland. Men alltid minst fyra på gång samtidigt.

1 kommentar:

  1. Vad härligt att du läser så många på en gång!

    Squashbröd... har du något recept?

    SvaraRadera