tisdag 10 maj 2011

Sagostafett med Kurt och Kio

Igår var en sån där dag då jag blir hur glad som helst åt mitt jobb.

Vi hade bl.a. haft sagostafett med 15 förskolebarn här i Jörn.
Vi sjöng ramsor, klappade händer, byggde kojor, tittatde på bilder.
Men framför allt läste vi en bok. "Kurt och Kio vill ha koja" av Lisen Adbåge. Jag ska skriva om Kurt och Kio böckerna längre fram.

Det var så roligt att få leka med barnen. Läsa högt för barnen medan dom blir så glada över alla saker dom hittar på bilderna. Känna en liten hand som vill hålla i min medan vi går på kojvandring. Små barn som drar i en för att dom vill man ska läsa en till bok.

Helt fantastiskt är vad det är.
Och det gör ingenting alls att jag är borta från 08-20 denna dag.

Finns det någon bättre känsla än den att barnen vill höra en bok till och en till och en till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar