tisdag 17 maj 2011

Frost och Feber

"Frost" och "Feber" av Maggie Stiefvater


Jag läste "Frost" för ett par år sedan. På engelska.
En variant av Twilight-genren som jag gärna vill kalla det =)

Här är det fokus på vargarna och hur det är att skifta mellan varg och människa.
Hur klarar man av det? Går det att bota?

Men också handlar bokem om Sam och Grace. Sam som är varg/människa och Grace som är människa. Ett kärleksband som är mer än bara lust.

Jag vill inte skriva för mycket om denna bok. Svårt att skriva utan att avslöja. Man får helt enkelt läsa!


Om "Feber" vill jag skriva ännu mindre. Det är helt enkelt en fortsättning på händelserna i första. Med helt klart oväntade vändningar för mig.

Helt klart värda att läsa om man gillar såna här böcker. Det är svårt att lägga ifrån sig dem.

Jag väntar med spänning på tredje boken!

Och som ett extra plus är ju omslagen fantastisk enkla och vackra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar