måndag 14 juli 2014

Författaren i familjen av Grégoire Delacourt

Vad?  När han är sju år får han höra vilken talang han har. Han får mängder av komplimanger och alla säger att han kommer att bli en fantastisk författare. Men redan vid åtta år så har han inget kvar att skriva om.

Han försöker skriva men till slut börjar han jobba inom reklambranschen. En bransch som passar honom utmärkt, och han är riktigt bra på. Mitt i allt skrivande och livet finns hans familj, hans trasiga familj.

Han berättar om skilsmässor, separationer, sjukdomar, återförenanden. Om kärleken inom familjen som aldrig dör, inom äktenskapet och från förälder till barn

Jag? Besviken på denna bok. I vanliga fall tycker jag om det mesta som Sekwa förlag ger ut. Men detta var nog den jag tyckt minst om av det jag läst. Helt enkelt en bok som inte fastnade så mycket, som inte lämnade något avtryck hos mig.
Och? Tyckte om hans första bok. Kanske gillar jag en tredje?



Läs även andra bloggares åsikter om ,
Länk till adlibris, bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar