tisdag 13 oktober 2009

Livet på en kylskåpsdörr

Well studier orkade jag inte med ikväll som jag hade tänkt så får läsa ut min bok istället.
Men först...

Denna bok läste jag i fredags på buss och pendeltåg på väg till myskväll med syster och hennes man.

En bok med ett roligt koncept.

Tänk att skriva en hel bok med bara post-it lappar på ett kylskåp.
Mor och dotter hinner inte ses ofta. Som ensamstående mamma är det mycket jobb som gäller. Och som femtonårig dotter är det vänner och pojkar som gäller. Vilket leder till att de ofta går om varandra. Ändå försöker de ha någon sorts relation via lappar på kylskåpsdörren.

"Hur gick provet?" "Kan du handla?" "Jag behöver min månadspeng" "Middag imorgon kväll?"

Ibland är det kortare och ibland längre meddelanden. Men en dag så slår livet till dem hårt. En relation med bara lappar räcker inte riktigt till längre.

En snabbläst, mysig bok som väcker tankar och griper tag. Vad är viktigt i livet? Hur hanterar vi egentligen livets upp och nedgångar?

Livet på en kylskåpsdörr av Alice Kuipers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar